Comunicat davant la situació a l’Afganistan

17/08/21 | Comunicat, Notícies

Des de la Federació ACAPS volem mostrar la nostra solidaritat i suport al poble afganès davant la preocupant situació que viu l’Afganistan en els últims dies.

Entenem que la situació que es vivia al país aquests últims anys no era la millor: plena d’enfrontaments constants, corrupció i víctima dels interessos geopolítics.

L’arribada dels Talibans al poder porta a les afganeses a un nou escenari en el que es posen en perill els seus drets humans i les llibertats fonamentals.

Ens preocupa, especialment, la situació de les nenes i nens i de les dones afganeses, que fa desenes d’anys, lluiten per assolir un paper actiu a la societat i defensar els seus drets fonamentals com el dret a l’educació o a la no discriminació.

Per això, demanem a la comunitat internacional que estableixi vies legals i segures per a les persones que busquen refugi fugint de la situació d’inseguretat que viu l’Afganistan i garanteixi els drets humans de totes les persones, i en particular, dels nens i nenes i de les dones afganeses, especialment vulnerables davant la situació actual del país.